W roku budżetowym 2014 przychody grupy Deutsche Bahn, drugiego na świecie co do wielkości holdingu logistycznego, wyniosły 39,7 mld euro i wzrosły o 1,5 proc. rok/roku, a zysk operacyjny 2,1 mld euro, który spadł o 5,7 proc. W ubiegłym roku strajkowali kilkukrotnie niemieccy maszyniści. Podłożem akcji były żądania płacowe.

Połowa przychodów, tj. 19,8 miliardów euro, przypadła na spółkę z tej grupy – DB Schenker. Złożyły się na nie z kolei przychody dwóch dywizji: DB Schenker Logistics Business Units – 14,94 mld euro (wzrost o 0,6 proc. rok/roku) oraz DB Schenker Rail – 4,86 mld euro (spadek o 1,3 proc.).

DB Schenker Logistics Business Units, zatrudniająca 64 tys. pracowników, świadczy usługi transportu lądowego w Europie, przewozy globalne oceaniczne i powietrzne, zaawansowane rozwiązania logistyczne i zarządza łańcuchem dostaw.

Nie jesteśmy zadowoleni z naszego wzrostu gospodarczego, który utrudniły strajki i burze” – skomentował Rüdiger Grube, CEO i przewodniczącym zarządu Deutsche Bahn AG oraz DB Mobility Logistics.

DB Schenker Logistics Business Units, zatrudniająca 64 tys. pracowników, świadczy usługi transportu lądowego w Europie, przewozy globalne oceaniczne i powietrzne, zaawansowane rozwiązania logistyczne i zarządza łańcuchem dostaw.
W ubiegłym roku spółka ta przewiozła drogą morską 1,98 mln TEU (kontener 20. stopowy) ładunków, o 4,9 proc. więcej r/r, a drogą powietrzną – 1,1 mln ton (+1,2 proc.). Zarząd podkreśla, że w ub.roku logistyka kontraktowa (w przewozach drogowych) uzyskała najlepsze wyniki w tym segmencie, bowiem przychody wzrosły do 2 mld euro, tj. o 10,3 proc.
DB Schenker Rail jest największym przewoźnikiem towarowym w Europie, w 15 krajach zatrudnia 31 tys. pracowników. W ciągu doby uruchamia średnio po 4800 pociągi.
W 2014 roku spółka ta przewiozła 329,1 mln ton ładunków i wykonała pracę przewozową 102 mld tonokm.
DB Schenker Rail dysponuje największą flotą w Europie, która składa się z około 89 tys. wagonów i 2878 lokomotyw. Prawie 60 proc. pociągów towarowych przejeżdża co najmniej jedną granicę.
„W obu jednostkach biznesowych, zyski zmniejszyła zacięta konkurencja” – skomentował główny księgowy Deutsche Bahn Richard Lutz, dodając, że DB Schenker Rail uzyskałaby „znaczącą poprawę zysku, gdyby nie strajki”.
W ubiegłym roku strajkowali kilkukrotnie niemieccy maszyniści. Podłożem akcji były żądania płacowe.

wnp.pl (Piotr Stefaniak)  |  08-04-2015 20:43